Lehdistötiedote - EnviroChemie on ostanut Processingin

Saksalainen teollisuuden vesiteknologian toimittaja EnviroChemie on ostanut Processingin, joka on johtava ruotsalainen altaiden- ja vedenkäsittelyratkaisujen toimittaja Pohjoismaissa

Board Processing: Per Martin, CEO, Dr. Jörg Krause, Chairman, Stefan Letschert

24. tammikuuta 2019: Saksalainen teollisuuden vesiteknologian toimittaja EnviroChemie GmbH on ostanut johtavan ruotsalaisen Processing AB:n sekä sen pohjoismaiset tytäryriykset, joka toimittaa vedenkäsittelylaitoksia uimahalli- ja kylpyläsektorille sekä vedenkäsittelyratkaisuja yritys- ja teollisuusasiakkaille.

SKionin vesiportfolioon kuuluva EnviroChemie toimittaa edistyneitä veden- ja jätevedenkäsittelylaitoksia ja -palveluita teollisuuden ja kaupallisen alan asiakkaille. Veden- ja jätevedenkäsittelysektorilla EnviroChemie tunnetaan luotettavasta ja innovatiivisesta teknologiastaan, ja se kehittää ja toteuttaa niin standardoituja, modulaarisia kuin mittatilaustyönä tehtyjä on-site-käsittelyratkaisuja erilaisille teollisten ja kaupallisten markkinoiden asiakkaille.

Ruotsin Kungbackassa toimiva Processing AB on Pohjoismaiden johtava uimahallien vedenpuhdistusteknologioiden toimittaja. Processing palvelee myös teollisuuden asiakkaita, ja tätä liiketoimintasegmenttiä yhtiön onkin tarkoitus laajentaa yhdessä EnviroChemien kanssa.

EnviroChemien toimitusjohtaja tohtori Jörg Krause kertoo: ”Processingin osto on jännittävää molemmille yhtiöille. EnviroChemie jatkaa kasvuaan teollisten vedenkäsittelyratkaisujen ja -palveluiden johtavana toimittajana. Processingin avulla pääsemme laajentamaan uudelle maantieteelliselle alueelle ja teollisuussegmentille, mikä on erityisesti Processingin uimahalli- ja kylpyläsektorin johtavan aseman ansiota. Yhdessä EnviroChemien kanssa Processing saa mahdollisuuden laajentaa teollista veden- ja jätevedenkäsittelytoimintaansa uimahallisektorin vahvasta asemasta tinkimättä. Odotamme innolla koko Processing-tiimin liittymistä EnviroChemien joukkoon.”

Processing AB:n puheenjohtaja ja toimitusjohtaja Per Martin sanoo: ”Halusimme vahvan kumppanin, joka voi tukea meitä teollisen vedenkäsittelytoiminnan kasvattamisessa Pohjoismaissa. EnviroChemien osana voimme toimia huomattavasti nopeammin ilman, että menetämme vahvaa markkina-asemaamme uimahallisektorilla. EnviroChemien asiantuntijuus teollisten käsittelyratkaisujen ja jätevedenkäsittelyratkaisujen kohdalla on vertaansa vailla. Sama koskee vedenkäsittelykemikaalien, kuten saostuskemikaalit, antiskalantit ja ioninvaihtohartsien elvytyspalvelut.

SKion GmbH:n rahastonhoitaja tohtori Reinhard Hübner kertoo: ”EnviroChemien Processing-kauppa on erittäin tervetullut. Processing on tunnettu yhtiö, joka on vakiinnuttanut asemansa Pohjoismaissa. Processingin ja EnviroChemien yhteistyö vahvistaa merkittävästi asemaamme eurooppalaisilla vesimarkkinoilla.”

Tietoa EnviroChemiestä

EnviroChemie GmbH on tullut tunnetuksi energia- ja resurssitehokkaiden veden- ja jätevedenkäsittelyteknologioiden toimittamisesta ja kierrättämisestä. Yhtiö on erikoistunut niin mittatilaustyönä tehtyjen kuin standardoitujen moduuliratkaisujen kehittämiseen ja toimittamiseen teollisuus- ja yritysasiakkaille. EnviroChemie tarjoaa laajan valikoiman Saksassa valmistettuja tuotteita ja palveluita, jotka perustuvat biologiseen kalvosuodatukseen ja kemiallis-fysikaalisiin prosesseihin. Lisäksi EnviroChemie tarjoaa laitosten käyttöön ja tarvikkeisiin liittyviä palveluita.

Perustettu: 1976
Työntekijöitä: 600 (2018)
Päätoimipaikka: Rossdorf lähellä Frankfurt am Mainia, Saksassa
Kansainväliset toimistot: Itävalta, Benelux-maat, Bulgaria, Iso-Britannia, Marokko, Puola, Venäjä, Sveitsi, Yhdistyneet arabiemiirikunnat
www.envirochemie.com

Tietoa Processingista

Yli 40 vuoden kokemuksella Processing on Pohjoismaiden johtava täydellisten vesikokemusten toimittaja. Processing toimittaa kattavia vedenkäsittelyratkaisuja uimahalleille ja kylpylöille sekä teollisuus- ja yritysasiakkaille. Yhtiön päätoimipaikka on Ruotsissa, ja sillä on tytäryhtiöt Tanskassa, Suomessa ja Norjassa.

Perustettu: 1971
Työntekijöitä: >100 (2018)
Päätoimipaikka: Kungsbacka lähellä Göteborgia, Ruotsissa
Kansainväliset toimistot: Norja, Tanska, Suomi
www.processingwater.com
www.processing.se

Tietoa SKionista:

EnviroChemien omistaa SKion GmbH, joka on saksalaisen yrittäjän Susanne Klattenin omistama, Bad Homburgissa toimiva sijoitusyhtiö. SKionin portfolio sisältää esimerkiksi sellaiset yritykset kuin Altana, SGL Carbon, Nordex, Avista Oil ja Gemalto. EnviroChemien lisäksi SKionin vesisektorin portfolio sisältää ELIQUO WATER GROUPin, joka kattaa SKionin kunnallisen vesihuollon toiminnan Euroopassa, sekä Ovivon, joka on energia- ja elektroniikkasektorin globaali prosessi- ja jätevedenkäsittelyratkaisujen toimittaja. Ovivo toimii myös Pohjois-Amerikan kunnallisen vesihuollon markkinoilla.

www.skion.de

HUOMAUTUKSIA TOIMITTAJILLE

Mediayhteyshenkilöt:

Saksassa – kuvia, haastatteluita ja lisätietoja voi pyytää seuraavalta henkilöltä:

Jutta Quaiser, EnviroChemie GmbH:n PR-päällikkö –jutta.quaiser@envirochemie.com tai 0049 6154 699872

Pohjoismaissa – kuvia, haastatteluita ja lisätietoja voi pyytää seuraavalta henkilöltä:

Anders Widing, Processing AB, markkinointipäällikkö
anders.widing@processing.se tai 0046 0703 190 405